perjantai 23. toukokuuta 2014

TOP 5 x 5

Sain toiveen jo aikaa sitten kirjoittaa ihan mistä vain suosikkiasioistani, ja nyt hyvässä saumassa ajattelin sen toteuttaa! Tähän valikoitui viisi kategoriaa ja jokaiseen sisältyy 5 satunnaista! 

Top 5

Nettisivut
 1. Oceanup
Niinku olen maininnut, rakastan seurata julkkisten elämää, tekemisiä ja varsinkin vaatetyylejä kuvista. Tälle sivustolle eksyin vuosia sitten ja käyn tällä edelleen. Sivulla esiintyvät julkimot on melko nuorta sakkia (niinku sivulla lukee "teen gossip"), mutta seuraan sieltä muutamaa julkkista pääosin.

2. HDFIN
Mä oon katsonut pitkään leffoja täältä, niin uusia kun vanhoja. En ole varmaan ainut? ;) Sivu oli rikki vähän aikaa sitten, toivottavasti olisi nyt korjaantunut... Tosin, en mä pystyisikään katsoa omalta koneelta elokuvia. Yleensä (eli tosi usein!) kun vietän leffailtoja, niin täältä löytyy leffat. Näiden ilmaisleffojen katselun vastapainoksi käyn usein elokuvateatterissa. Saan odotella uusia leffoja näytöksiin, sillä melkein kaikki ohjelmistossa olevat on nähty. Jos tämä sivu ei toimi niin katso englanninkielisenä leffoja täältä. Näiden leffojen toisto ei ole laitonta, toisinkuin lataaminen.

3. Blogger
Tätä ei tarvi selitellä, oon blogger addikti ja tykkään seurata muiden blogeja, varsinkin jos on pitkään seurannut jonkun elämää. Mulla on sellainen "ongelma" etten monesti pysty liittymään lukijaksi blogiin, mitä en ole lukenut alusta loppuun.

4. Ilmatiede
Hehe, en keksinyt muutakaan... mutta tämä on päivittäin käytössä ennenkun astun pihalle. 

5.  Stealherstyle
Taas vaikeuksia keksiä, mutta tällä käyn satunnaisesti, koska sieltä löytyy kätevästi linkit kuvissa oleviin vaatteisiin, ja kauppoihin mistä ne löytää. Tosin nuo on julkkisten vaatteita, joten ne on kalliita.

Vanhat kuvat
1.
Minun pikkunen ottaa rennosti, 2012.
2.
Oli näköjään hauskaa :-D Suomen tivoli, 2013.
3.
Tässä taas ei niin hauskaa? 18-vuotis synttärit, 2012.

4.
"Kumpa mäkin löytäisin jo elämäni rakkauden" Serkun häissä, 2013.
5. 
Maatilalla perhekodissa. Kuljin joka paikassa tuo viltti yllä. 2011-2012?

Kesäkuvat
1. 
Joltain saarelta jonka nimeä en muista
2. 
Kalajoelta
3. 
Nallikarista
4. 
Jostain mereltä
5. 
Maailmanpyörästä

Biisit
1. Inna - Cola song
 Hyvänmielen biisi, jonka latasin vasta itelle. Innan biisit on muutenkin meneviä ja pirteitä varsinkin kesälle. Tätä tykkään kuunnella ulkona liikkuessa.

2. Mute! vs Tracker - Eclipse (Lights out) 
 Kesää lähestyessä ja kesällä tällaiset bilebiisit saa hyvälle fiilikselle. Tämän löysin vasta ja ajoittui kyllä hyvään saumaan. Ainut mistä en niin tykkää on tuo kertosäkeen paukutus mikälie, joka alkaa 0:55 kohdasta.

3. Adelen - Always on my mind
 Tätä oon kuunnellut lenkillä yleensä ja kun oon käveleskellyt paikasta toiseen.

5. Scooter -  4. Am
Tästä jo pari vuotta vanhasta biisistä tulee mieleen ihanat parin edellisen kesän muistot. Tätä täytyy kuunnella ennen kesää, ja jos on lähdössä johonkin ulos. Oon kyllästynyt, mutta kuuntelen silti muistojen vuoksi.
(+Beyonce - Pretty Hurts, leijonien kisabiisi Jeeee tänään taas voitettiin! Tosta tulee jotenki sellanen voittajaolo muutenkin, vaikkei aiheena ois jääkiekko :D)

Leffat  (ei järjestyksessä!)
1. Divergent - Outolintu
Olin aivan varma, että tuo on joku twilight/nälkäpeli- kopio ja vähän tylsällä asenteella lähdin sitä katsomaan, vaikka traileri oli kiinnostava. Yllätyin kuiteski positiivisesti kuin hyvä elokuva oli, vaikka olisin mää katsonut sen jo miespäänäyttelijän vuoksi.

2. Non-stop
Tässä vähän sama; mun ajatus ennen leffaa "Joo mitä toiminta räiskintä leffaa lähden katsomaan, nooh eipä täällä paljon muita ole..." mutta mun ennakkoluulot ropisi  kun leffa olikin hyvä ja jännittävä.

3. Yksi lensi yli käenpesän
Tää on pitkäaikainen suosikki ja yksi ainoista, mitä pystyn katsomaan monta kertaa. Tää on toisaalta niin hauska, mutta myös surullinen ja ahdistava.

4. Prisoners
Mä tän muistaakseni tuomitsin jo kansikuvan perusteella, mutta sain jälleen yllättyä kuin hyvä elokuva.

5. The Frozen Ground
Tässä mietitytti Vanessa Hudgens näyttelijänä, mutta hyvin se näytteli. Mulla vaan säälitti hirveästi tuo toinen pääosa mies.

(+Muita hyviä: 12 years a slave, Millerit, Warm bodies tottakai, Se toinen nainen yms.)



Nyt lopetan tän yöllisen väkertämisen ja toivotan teille aurinkoiset viikonloput! :)

4 kommenttia