sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Lapin reissu

Tulin eilen takaisin kotiin muutaman yön Lapin reissulta. Reissuun sattui aurinkoiset ja tosi lämpimät kelit, joten kesäpuuhastelua riitti. En ollut uskoa todeksi, että lämpötilat pyöri 24-30 asteen tuntumilla jokapäivä - mahtava tuuri tällä kertaa! :D

Saavuttua ruvettiin heti syömään vaikkei ollut edes nälkä. Kalakeitto maistui silti.

Ensimmäinen päivä vierähti monta tuntia siskon poikien kanssa leikkiessä ja pelatessa ulkona. Naapurit katsoi varmaan pitkään kun parikymppiset naikkoset juoksi taloa ympäri piilosta ;D

Aamulla söin  mannapuuroa ja nautin rauhasta.

Päivä vierähti tuntitolkulla aurinkoa ottaen, pitkästä aikaa kun sai nauttia siitä. Koitin voittaa mun ötökkäfobian olemalla paikoillaan ötökkien hyökätessä, ja monen päivän harjoittelun jälkeen en enää pelännyt paarmoja ja muita niin paljoa! Tänä kesänä ne ei pilaa mun ulkona oleskelua.
Käytiin ruuan jälkeen rannalla, joka oli mun eka kerta tälle kesää, ja uskaltauduin uimaan myös. Illalla grillattiin herkkuruokaa ja maistoin punaviiniä, joka ei oo ihan mun juttu.

Seuraavana päivänä aamun rentoilun jälkeen lähdettiin muutaman kymmenen kilometrin päähän rantasaunaan ja järveen uimaan.

Illalla lähdettiin vielä siskon kanssa uimarannan kautta katsastamaan lapin yötä, ja päädyttiin paikkaan, joka oli täynnä juuri 18-v täyttäneitä. Tästä huolimatta viihdyttiin ihan hyvin, vaikka ei saatu yhtäkään toivelaulua soittoon... Haettiin ruokaa ja pienen yökävelyn ja taksitolpan metsästyksen jälkeen päästiin nukkumaan aamu kuudelta.

Toiseksi vika päivä kului maatessa auringon alla, kun olokaan ei ollut mitä parhain. Iltapäivästä käväistiin kiertelemässä kauppoja, ja itellä oli tarkoitus lähteä vaan seuraksi, mutta -70 % alet sai pään sekaisin. Rakastan kyllä jokaista vaatekappaletta mitkä lähti mukaan, ja jokaista tarvin oikeasti. Tosi edulliseksi reissu myös tuli.

Illasta näköjään olo oli jo parempi kun jaksoi heittää voltteja... :D

Ennen kotiin lähtöä käytiin raxissa mutka ja heti kotiin päästyä siivolin paikkoja, jotta kestän olla täällä. Huomenna taas paahtumaan rannalle, kunhan vain vettä ei tule! Vaikka intoa on  kirjoitella, niin ensisijalle menee lämmöstä nauttiminen, vielä kun pystyy.

Iloa jokaisen kesäpäiviin! Nauttikaa! ♥

4 kommenttia

1. Sulla on aina niin ihania vaatteita! :')

2. Oi hyvä ku sattu ihanat kelit ja pystyit nauttia lomasta..en tiedä mitkä sun tavoitteet on, mutta sun ruoka annokset on aika pieniä..ei ihme että pysyt nuin hoikkana! Oot kuitenki aktiivinen, kuten sanoit :) Koitaha nainen syyä ;)

3. Oli kyllä ihanat kelit, ja ihanaa kun ne näyttää jatkuvan vielä! 8-)

Eipä mulla mitään tavoiteitta ole, kuhan syön normaalisti, en mieti syömistä enää sen kummemmin. Elän elämääni ja syön ku on nälkä :D Ja useesti sillonki ku ei oo.
    En kuvannut tähän santsiannoksia, sillä yks kuva riittää yhdestä ruoasta, ku muutenki mua hävettää vähän vielä julkinen kuvaaminen.. Otin siis tota grilliruokaa lautasellisen lisää, samoin raxissa en edes muista paljon lisää pizzojen kera + sieltä nykyään saatavat jäätelöt ja karkit. Eli vaikka kaikki ei tallennu kameralle, niin syön kyllä ja otan lisää jos on nälkä! :p joten ei huolta!